סדר בפינת האיפור-דחיסת צלליות אבקה DIY

12:40

אז צלליות אבקה, או פיגמנטים. בגדול-מתה עליהם. צבעים בוהקים מנצנצים שמקפיצים כל לוק...ובדרך מתפזרות במגירה או על השולחן האיפור, או באיזור מתחת לעין.
איכשהו תמיד כשאני מתאפרת אני תמיד ממהרת לאנשהו והיד נשלחת מעצמה למוצרים יותר פרקטיים ונוחים לשימוש ולאט לאט צלליות האבקה נזנחו לטובת צלליות רגילות בפלטות או צלליות קרם או בסטיק.

צילום: flickr





אז התחלתי לחפש פיתרון ברשת.  רוב הסרטונים ביוטיוב השתמשו באלכוהול כדי לדחוס צלליות אך לא כל צלליות האבקה מיוצרות מאותם רכיבים!  צלליות אבקה מחברות מסוימות מכילות מעין חומר מקשר (binder) שדחיסת בעזרת אלכוהול בלבד מספיקה. הפיגמנטים של מאק למשל, הם כאלה (עוד לא ניסיתי על פיגמנט של מאק ספציפית)
במידה ונשברה לכן צללית (או סומק או ברונזר ..)ניתן לתקן אותה עם אלכוהול בלבד וזה לא פוגע במרקם ובצבע.
בסופו של דבר הגעתי לבלוג הזה. השתמשתי בחומר קל להשגה (יחסית) ניסיתי וחזרתי עם מסקנות.

האמת היא שהפוסט הזה היה צריך לעלות לפני חודש-אבל לקחתי את הזמן בחיפוש החומרים, בנסיונות וכמובן בבדיקת עמידות הצלליות אחרי הדחיסה.

המצרכים הדרושים:

  • צללית אבקה
  • מיכל קטן לערבוב
  • טפטפת
  • מקל לערבוב
  • פאן מתכת - הרי תצטרכו לדחוס את הצללית לאיזשהו מקום - את הפאן שלי קניתי באיביי, יותר נכון, קניתי פלטה ריקה להעביר אליה את כל הצלליות של איל מקיאג׳ ולא היה לי צורך בפאנים, אבל אני בטוחה שניתן להשיג אותם בנפרד.
  • נייר - כדאי לעשות את כל העבודה על מצע מנייר...זה הולך להיות מלכלך.





אלכוהול
החומר שבזכותו יהיה קל יותר לערבב את הצללית. אני השתמשתי ב70% מביוטיקר (הכמות מכובדת ובואו נאמר שעם כל הנסיונות שלי...טוב שכך)
גליצרין
כדי שכל הצללית תדבק היטב ותתאחה צריך חומר מקשר. אני לא יודעת איפה ניתן להשיג אותו בארץ. חיפשתי אותו באייהרב וקניתי את הכמות הקטנה ביותר מבין אלה שהוצעו, קישור למוצר
בד/נייר
לדחיסה של הצללית יש צורך בנייר סופג או בבד, אני השתמשתי בבד בשביל הטקסטורה.




ההכנה:

1. נטפטף לפאן המתכת מס׳ טיפות אלכוהול, מספיק כדי לכסות את התחתית..בהמשך נוסיף עוד





2. לאחר מכן, נוסיף טיפה מהגליצרין. אין שום חוקיות לגבי הכמות שצריך להוסיף לצללית. לא יצא לי להבחין בהבדל בין הצלליות כיוון שהן מחברות שונות. לדעתי כמות של טיפה אחת מספיקה (פה יצא לי יותר)
במקרה של צלליות של מאק, דלגו על הסעיף הזה.


3. מוסיפים את הצללית, ניתן לשים את כל הכמות או להוסיף בהדרגה


4. מערבבים היטב תוך כדי הוספת הצללית, אם המרקם יבש, מוסיפים עוד כמה טיפות אלכוהול.
מרבבים עד שהמרקם חלק ומשאירים את הצללית מס׳ שעות עד שהנוזל מתיבש חלקית


 5. לוקחים בד או נייר, מניחים מעל הצללית ולוחצים היטב (הצללית שלי יותר גדולה מהמטבע) עד שנספגים כל הנוזלים והצללית מקבלת את המרקם שלה.
משאירים ליבוש ליום יומיים עד שהצללית יבשה לגמרי ומוכנה לשימוש


6. הצללית המוכנה:


סווטץ׳


הצלליות שדחסתי הן בעיקר צלליות אבקה של וואו, ביוטיקר, ג'ייד ואיל מקיאג'.
אחרי שהתנסיתי איתן לאחר הדחיסה, הצבע שלהן לא משתנה לאחר הדחיסה. מה שכן שונה זו צורת ההנחה. הן מתנהגות קצת כמו צלליות קרם מאשר אבקה ומצאתי שהרבה יותר קל להניח אותן בעזרת האצבע (בדומה לצלליות האינפליבל של לוריאל) מאשר עם מברשת.
כמובן שהעמידות תלויה בבסיס.

וכל שאר הצלליות ביחד:


אז איך איכסנתי את הצלליות?
הכנתי פלטה DIY מקופסאות של דיסקים-עיצבתי עם קולאז׳ מוצרי איפור את הצד החיצוני שלהם, ובצד הפנימי הדבקתי מגנט. הפאנים שהיו לי הם מאלומיניום ולא ממתכת אז נאלצתי להדביק מגנט גם עליהם.





זהו! מעכשיו יש לי סדר במגירת האיפור והצלליות שלי חזרו להיות שימושיות.
מקווה שאהבתן
שיהיה לכן סופ״ש נהדר ומגניב!


You Might Also Like

2 תגובות

  1. איזה כייף שהצלחת לדחוס, כשאני ניסיתי יצא לי אסון:\ כל הצלליות נשברו תוך פחות מיומיים :\ אוי כמה שכאב לי הלב על כך! :\

    השבמחק
    תשובות
    1. גם לי הן התפרקו בהתחלה, ואז התחלתי לחפש פתרונות אחרים..
      מאיזו חברה הצלליות שנשברו לך?

      מחק

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images

Instagram

Subscribe